ראשי » איתור נזילה סמויה: הסימנים המקדימים שיכולים לסייע

איתור נזילה סמויה: הסימנים המקדימים שיכולים לסייע

  • by
איתור נזילה סמויה

יש לא מעט סוגים של נזילות, ועליכם להיות עם יד על הדופק כל הזמן. אך אפשר להגיד בפה מלא כי איתור נזילה סמויה זוהי המשימה הכי קשה שיש. נזילה סמויה כשמה כן היא, נזילה שקשה מאוד לראות אותה מבעוד מועד. אם לא תאתרו את הנזילה בזמן, אתם עלולים לסבך את עצמכם. זה לא אומר שהינכם נדרשים להשלים עם המצב, יש לכם תפקיד משמעותי באיתור הנזילה. אומנם הנזילה היא סמויה, אך בו בזמן יש כל מיני סימנים שיכולים לסייע לכם. סימנים שיאפשרו לכם לתפוס אותה בדיוק בזמן רגע לפני שהמצב יצא משליטה.

איתור נזילה סמויה על פי עובש וטחב

אומנם הנזילה עצמה היא סמויה, אך לא כל הנזק שהיא עלולה להביא ביחד איתה. ניתן להגיד כי את הנזק אתם תראו בצורה הכי ברורה שיש. אנו כמובן מדברים על העובש והטחב שעשוי להופיע בקירות השונים בבית. הרי ברור לכולם כי המצב הזה הוא לא מצב נורמטיבי. ברגע שאתם מבחינים בעובש וטחב באחד הקירות עליכם להזעיק אינסטלטור במהירות.

בואו להתרשם מאיתור נזילות ללא הרס

היווצרות סדקים ושברים בקירות

עוד סימן שיכול לסייע לכם בעת איתור נזילה סמויה הוא היווצרות של סדקים ושברים בקירות. אם לא עובדים באחת הדירות שסמוכות אליכם, אין סיבה שיופיעו סימנים כאלה. אם אתם מבחינים בסדקים או בשברים, עליכם לבחון מדוע הם נוצרים. המצב עלול להחמיר עם הזמן, ואפילו להעמיד אתכם במידה מסוימת של סכנה. אינסטלטור יוכל לאבחן את הימצאות הנזילה, ולתת לכם תמונת מצב. במקרה שאין נזילה תוכלו להזעיק איש מקצוע אחר שיבחן את המצב.

איתור נזילה סמויה על פי חשבון המים

יוצא לכם לראות כי חשבון המים קפץ ללא סיבה הגיונית? אם לא עשיתם שימוש חריג במים, לא אמורה להיות לכך שום סיבה. הרי חשבון המים מחושב על פי כמות המים שאותה אתם צורכים כל חודש. יכול להיות כי צריכת המים המפורזת התרחשה בגלל הימצאותה של נזילה סמויה. נזילה שאומנם אינכם רואים אותה באופן מוחשי, אך תוכלו להרגיש אותה בכיס שלכם. במצב כזה כדאי לכם לפנות אל אינסטלטור על מנת שיסייע לכם לאתר אותה.

אולי יעניין אותך גם איתור תשתיות

מד מים מסתובב ללא כל סיבה

עליכם לנסות לבצע איתור נזילה סמויה כל כמה חודשים על מנת למנוע הפתעות. עוד דרך אידיאלית שבאמצעותה תוכלו לאתר נזילות סמויות היא מד המים. לכל דירה יש מד מים שקובע את היקף צריכת המים המשפחתית. מד המים אמור להיות מופעל כאשר ישנה זרימת מים בדירה שלכם. אם כל הברזים סגורים, אין סיבה שמד המים יסתובב. במקרה שבו מד המים מסתובב וכל הברזים בבית סגורים כנראה ישנה נזילה. נזילה שמסתתרת לה מאחורי אחד הקירות ובעזרת אינסטלטור תוכלו לאתר אותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *