ראשי » איתור נזילה ע"י מצלמה תרמית – כך זה נעשה

איתור נזילה ע"י מצלמה תרמית – כך זה נעשה

  • by
איתור נזילה עם מצלמה תרמית

האינסטלטור שלכם מודע לעובדה שיש נזילה, אך אי אפשר למצוא אותה. האם עליכם לפתוח את הקיר או הרצפה ולקוות שאכן תצליחו לאתרה? כיום יש דרך חכמה יותר לעשות זאת. באמצעות שרות של איתור נזילה ע"י מצלמה. לא מדובר במצלמה רגילה כמובן. אנשי מקצוע משתמשים ביכולות של מצלמה תרמית וסיבים אופטיים לאיתור הנזילה עצמה, והסיבה שבעטיה החלה דליפה זו. למדו יותר על התחום במאמר זה.

איתור נזילה ע"י מצלמה – כיצד מבצעים זאת?

קיימות שתי דרכים לבצע טכניקה זו. הראשונה, איתור נזילה במצלמה תרמית. זוהי מצלמה מיוחדת הסורקת אזור ומדגימה באמצעות גוונים שונים את הטמפרטורה של הקיר או הרצפה. ממש כמו במשקפות של ראיית לילה המבוססות על חום. כך, ניתן לזהות אם יש מים חמים שזורמים אל תוך הקיר במקום בתוך הצינור. מים קרירים שגורמים לדליפה לשכנים ועוד סוגי דליפות לא נעימות.

בנוסף, יש המוסיפים גם מצלמה זעירה על גבי סיב אופטי. השיטה הזו מיועדת לצינורות שבהם יש אפשרות להחדיר צינור דק, לקבות צינורות הביוב. בנוסף, היא פועלת גם כאשר בוחנים צינורות דקים מאד אליהם אי אפשר להכניס מצלמה גדולה יותר.

איתור נזילה ע"י מצלמה – למה לא לפתוח פשוט את הקיר?

חלק מבעלי הבתים המתלבטים אם להשתמש בשירות של איתור נזילה שוקלים מדוע לא לפתוח את הקיר ולראות את מצב הצינור. הסיבה לכך היא שלא תמיד באזור בקיר שבו קיימת רטיבות, מתרחשת גם הנזילה. חשוב לזכור כי מים מוצאים דרך תמיד לזרום בהתאם לחוקי הפיזיקה. לכן, מיקומה של הנזילה עשוי להיות שונה.

הסיבה לבחירה בשירות של איתור נזילה במצלמה תרמית היא הקלות הרבה שבה מוצאים את מקור הנזילה. היות ואתם יכולים לראות בדיוק את מצב המים בכל רגע נתון.

האם מדובר בשירות יקר יותר מהתיקון?

בעלי בתים רבים מתלבטים האם שירות איתור הנזילה יקר יותר מהתיקון. במקרים רבים התשובה היא הפוכה. כאשר מחפשים דליפה, ומצליחים למצוא אותה, חוסכים את העלות הגבוהה של פתיחת הקיר, ושיפוץ מחודש. לכן, מדובר בשירות המוזיל עלויות ואינו מוסיף להן. בנוסף, אתם יכולים למנוע נזק לדירה שלכם לטווח הארוך, וכן לדירות השכנים. דבר שעשוי להסתיים בתביעת פיצויים לא נעימה כלל.

לסיכום, אם היום אתם מתמודדים עם דליפה שאתם לא מצליחים למצוא את מקורה – אל תהססו. הזמינו חברה שמסוגלת לאתראת מקור הבעיה באמצעות ציוד מתקדם כמו מצלמה תרמית או סיב אופטי. לאחר מכן, תוכלו לעצור את הדליפה שעשויה לגרום לנזק ארוך טווח למבנה ולשכנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *