ראשי » בעיות צנרת – לא חייבים לסבול מהן לאורך זמן

בעיות צנרת – לא חייבים לסבול מהן לאורך זמן

  • by
בעיות צנרת

אם אתם מגלים שהרצפה שלכם נרטבה או הקיר התחיל להתמלא בעובד כנראה שגם אתם סובלים מתופעה נפוצה – בעיות צנרת. אלה יכולות להיות סתימות, דליפות או פשוט לחץ מים נמוך מדי. במאמר זה נדון בהרחבה בסוגי הבעיות השונות ואיך אפשר לאתר אותן.

הבעיה הנפוצה ביותר – דליפה

הבעיה הנפוצה ביותר שיש בצנרת היא דליפה. ישנן מגוון סיבות שונות להתחלה של נזילה של מים לחלק הפנימי של הקיר, מתחת לרצפה או בתוך ארון המטבח. לפעמים גם יש נזילה בביוב ואז היא עשויה לגרום לריח רע במיוחד.
דליפות נגרמות בשל חיבור לא תקין בין שני צינורות או בשל סדק שנבקע בצינור. לא תמיד ניתן לדעת מה הסיבה עד שלא משתמשים בציוד מיוחד המאפשר לראות את הצינור מבפנים ולזהותה. בעבר, היו פותחים את הקיר כדי לעשות זאת. אך היום, ניתן להשתמש במצלמות תרמיות וסיבים אופטיים.

בעיות צנרת – סתימה

אתם משתמשים בכיור המטבח כחלק בלתי נפרד משמירה על ניקיון הבית. אך, לפעמים, כאשר זורקים לתוך הכיור שאריות של מרק הן נתקעות בו. הדבר עשוי לגרום לסתימה שמקשה על המים לצאת בקלות בצנרת הביוב.
אפשרות נוספת היא סתימה בשירותים כתוצאה מהשלכה של חפצים כמו צעצוע (נפוץ בבית עם ילדים). בנוסף, השלכת אביזרי היגיינה ומטליות לחות גם הן יכולות לגרום לסתימה בשירותים. רבים שוכחים כי רק נייר טואלט מסוגל להתפרק במים, ושאר המטליות החד־פעמיות נותרות בצינור.

סתימה, יכולה לגרור לאחר מכן דליפה, משום שהמים מצטברים בצינור ועשוי להווצר לחץ הגורם לשני חלקים בצינור (מחברים) להינתק זה מזה.

בעיית צנרת – חלודה

אפשרות נוספת לבעיה נפוצה בצנרת היא חלודה. בעיות צנרת מסוג זה נפוצות בבניינים ישנים בהם התשתית מותקנת מברזל. כיום, מרבית הצינורות בנויים בתוך הבית מחומרים פלסטיים חזקים ולכן חלודה פחות מורגשת. הדרך הטובה ביותר למנוע נזקים של חלודה, הגורמים לדליפות היא באמצעות החלפה של התשתית למוצרים אחרים שאינם מחלידים בקלות.

זרם חלש כסימן לבעיות צנרת

הבעיה האחרונה שבעטיה רבים מזמינים אינסטלטור היא זרם חלש. זרם זה יכול להעיד על דליפה או על קושי של המים לעלות לקומות הגבוהות בבניין. בבניינים חדישים נהוג להתקין משאבות נוספות שפותרות את הבעיה.
אם אינכם גרים בקומה גבוהה והזרם נחלש, בהחלט כדאי לבדוק אם יש דליפה נסתרת שגרמה לבעיה ולתקנה בהקדם.

לסיכום, ישנן מגוון סיבות לבעיות שונות בצנרת הביתית. כל בעיה יכולה לגרום לנזקים ארוכי טווח, ולכן כדאי להזמין אינסטלטור מומחה לאיתור הליקויים בצינורות ולתיקונם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *