ראשי » מהי מצלמה תרמית?

מהי מצלמה תרמית?

  • by
מהי מצלמה תרמית

שמעתם על האפשרות לאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית, ונראה כי מדובר במכשור טכנולוגי מתקדם. אך האם תהיתם אי פעם מהי מצלמה תרמית, איך היא בנויה וכיצד היא ממחישה את הנתונים. במאמר זה ניכנס לתחום מעט יותר לעומק.

איתור נזילה

מהי מצלמה תרמית?

מצלמה תרמית משמשת כדי לשדרג את העין האנושים ולאפשר לה לראות מעבר לקירות או בתנאים של חשכה. העין האנושית אינה מסוגלת לקבל חיווי של טמפרטורה (אנו עושים זאת בעזרת חוש המישוש). לכן, פלאי הטכנולוגיה מעניקים לנו אפשרות להפוך למעין "גיבורי על" ולראות דרך קירות, רצפות ועוד.

כיצד עובדת מצלמה תרמית?

אחרי שהבנתם יותר לעומק מהי מצלמה תרמית אתם מוכנים להבין יותר את המנגנון שמפעיל אותה.

המצלמה התרמית שולחת קרני אינפרה־אדום לאזור אליו מכונים אותה. לאחר מכן, מובנה בהמנגנון הממחיש את הבדלי הטמפרטורות על גבי מסך המצלמה באמצעות גוונים הנעים בין צהוב לאדום לחיווי חום, וגוונים בצבעים קרים כמו כחול וסגול לחיווי של קור. למעשה, מדובר בתמונה שנותנת מושג ראשוני היכן יש מים חמים בבית.

כאשר מאתרים נזילה, מחממים את המים ונותנים להם לעבוד בצינורות הבית. אם קיימת דליפה המים החמים ינועו מחוץ לצינור ויחממו מעט את האזור בו המים דלפו. כך, ניתן לפתוח רק את החלק הזה בקיר או הרצפה ולבצע את התיקון הדרוש.

מה הם השימושים של מצלמה זו המבוססת על קריאת טמפרטורה?

השימושים של מצלמה זו הם מרובים. ניתן לראות באמצעות מצלמה תרמית אם יש אנשים בתוך מבנה לפני שנכנסים אליו (כך אפשר להציל אנשים במקרה מצוקה ואף להשתמש במצלמה לצרכים ביטחוניים). כמו כן, נעשה שימוש במצלמה תרמימת כדי לבדוק את תקינותו של צינור מים. אם יש דליפה, מים קרים או חמים יחדרו למקומות שונים בקיר, ברצפה או בתקרה של השכנים. יהיה קל לעקוב אחר מסלול המים ואף לאתר את מקור הנזילה. כמו כן, מצלמות אלה משמשות כדי למצוא נתיבים של מים או גז, בלי צורך לפתוח את הרצפה. תוכלו לקרוא אודותינו ולראות את היתרונות של השימוש במצלמה זו.

האם יקר להזמין שירות של איתור נזילה עם מצלמה כזו?

בעבר, איתור נזילות עם מצלמה תרמית היה פעולה יקרה שלא תמיד השתלמה. כיום, בזכות העובדה כי מחירו של הציוד ירד. כמו גם משום שאינסטלטורים רבים מתמחים בביצוע דיאגנוזה למבנה לפני התחלת העבודה, כבר לא מדובר בשירות יקר.

כדאי מאד להזמינו אם רוצים לאתר את הנזילה בלי לפתוח את הקירות. הסיבה לכך היא שפתיחה וסגירה של קיר או ריצוף יקרים יותר מאיתור הנזילה. בנוסף לא תמיד הדליפה ממוקמת באזור ממנו התחילה. זאת משום שמים נוטים לחלחל ולעבור בתוך הקירות.

עם המצלמה התרמית אפשר לבחון לאן הגיעו ומאיזה מקום הם עזבו את הצינור. מצלמה זו גם מאפשרת לזהות לחות בתוך הקיר ולטפל בליקוי לפני שיגרם נזק בלתי־הפיך למבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *