ראשי » נזילה בצנרת בחוץ: כך תמצאו אותה

נזילה בצנרת בחוץ: כך תמצאו אותה

  • by
נזילה בצנרת בחוץ

מגלים שהנעליים מלאות בבוץ גם אם לא ירד גשם? נזילות בצנרת בחוץ מופיעות כאשר אחד מהצינורות נבקע לפתע מסיבות שונות או שחיבור בין שני צינורות נחלש. לא תמיד אפשר למצוא את המקור לנזילה בקלות, במיוחד כאשר הגינה ליד הבית מתחילה להתמלא במים ובבוץ. למרבה המזל אפשר היום לאתר את הדליפות הללו בקלות באמצעות ציוד מתאים, ולתקנן בהקדם. כיצד מתבצע איתור נזילות? איך תתקנו נזילה בצנרת בחוץ? הכל במאמר הבא.

נזילה בצנרת בחוץ: גורמים שונים

נזילה בצנרת בחוץ היא תופעה שכיחה למדי. היא עשויה בשל בלאי בצנרת, חשיפה לכימיקלים או קורוזיה. השפעות הנזילה אינן מוגבלות רק למיקומו המיידי של הצינור הדולף אלא מתרחבות גם לסביבתו.
דליפות עלולות להתרחש כאשר לחץ רב מדי מצטבר בתוך צינור והלחץ אינו משתחרר דרך שסתום הקלה. הלחץ העודף יכול להיגרם גם מחדירת מי תהום, בור מלא או לחץ מים של הממטרות.

איתור נזילה לבד

רבים מנסים לאתר את הנזילה בעצמם. הדרך הקלה לעשות זאת היא באמצעות סגירה של הברז הראשי, וייבוש השטח. לאחר מכן, יש לפתוח את הברז וגלות מהיכן דולפים המים. שיטה זו טובה אם אתם יכולים להישאר בלי מים לזמן מה. בכל מקרה מומל יותר לקבל שירות מקצועי של איתור נזילות מים חיצוניות. תוכלו לקבל שירות זה מחברה שמסוגלת לעשות זאת ביעילות ומהירות רבה יותר.

איתור נזילה מקצועי עם מצלמה תרמית

יש לזכור כי איתור נזילות בחוץ מאתגר מכיוון שהן צנרת המים, והן הביוב נמצאים בדרך כלל מתחת לאדמה. מצלמה תרמית יכולה לסייע באיתור דליפות על ידי סריקת פני השטח לאיתור חריגות כגון כפור, קיטור או עיבוי. כך גם תוכלו לזהות נזילות באזורים שקשה להגיע אליהם כמו קירות וגגות.

חברה מקצועית שמעניקה שירותים של איתור נזילות משתמשת במצלמה תרמית. מצלמה זו משתמשת בטכנלוגיה של אינפרה אדום. זהו אור שאינו נראה בעין אנושית ומאפשר להבדיל בין עצמים שונים באמצעות הבדלי הטמפרטורה ביניהם.

היתרונות של שימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות כוללים את היכולת לזהות נזילות מים. כמו גם דליפות גז ובעיות נוספות מחוץ לבית או העסק. שיטה זו חוסכת לבעלי בתים זמן. מכיוון שלא צריך להתחיל לבצע חפירות רק לצואך איתור נזילות כפי שהיית עושה בהליך קונבנציונלי כגון בדיקות אולטרסאונד.

את החפירה מבצעים רק לאחר שאותרה התקלה במקום הנכון.

תיקון הנזילה עצמה

לאחר שהנזילה אותרה, אפשר להתחיל לתקנה. התיקון מתבצע באמצעות החלפה של הצינור כולו או של החלק הבעייתי. אם מדובר בקורוזיה מקומית, לפעמים ניתן להחליף רק את החלק ההרוס ולהשאיר את שאר הצינור באדמה. אם רואים שמדובר בצנרת ישנה מאוד, מרבית בעלי המקצוע ימליצו להחליף את הצינור כולו, כדי להימנע מנזילות נוספות בעתיד.
נציין לסיכום, כי חשוב לזכור כי ישראל היא מדינה חמה ולכן אנו עשויים להיות זקוקים למים החשובים שדלפו מהצינורות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *