ראשי » נזילת מים בצנרת הביוב: כך מוצאים אותה

נזילת מים בצנרת הביוב: כך מוצאים אותה

  • by
נזילה בצנרת הביוב

אתם מריחים ניחוח לא נעים בחוץ, אך לא מצליחים למצוא את מקורו. אפשר לוותר על התיקון הזה, אתם חושבים, אך הריח כבר באמת לא נעים. לא קל למצוא את מקור נזילת המים בצנרת הביוב, שכן היא עלולה להיות מעיקה ודי קשה לגלות אותה. עם זאת, אם אינכם יכולים למצוא את הסיבה לדליפה ולתקן אותה – בקרוב מאוד תסבלו מבעיה הרבה יותר גדולה. העובדה כי מדובר במי¬־ביוב מעידה על נוכחותם של חיידקים, שיכולים להוות מטרד סביבתי וסכנה בריאותית של ממש. לכן, חשוב להזמין חברה מקצועית שתוכל לאתר את הבעיה ולמצוא את הגורמים להופעת נזילת מים בצנרת הביוב שלכם.

נזילת מים בצנרת הביוב: כך תמצאו אותן?

ישנם כמה סימנים שיעזרו לכם לאתר בקלות יחסית את הסיבה לדליפה. הסימנים הראשונים הם כמובן הניחוחות העולים בבית או בחצר שלכם.
הדרך השניה, היא הופעה של מים ונוזלים גם בזמן שלא ירד גשם. חשוב לדעת כי יכול להיות שמדובר בצינור של מים ולא של ביוב. לכן, הריח יהיה הסימן העיקרי.

תהליך איתור של נזילת מים בצנרת הביוב מתבצע על ידי חברות מקצועיות. הן משתמשות במגוון של מכשירים אוטומטיים כמו מצלמה תרמית, סיב אופטי או באמצעות שימוש בגז המוחדר לצינורות. מכשיר נוסף מסוגל לאתר גז זה וכך לזהות היכן הנזילה.

נזילות בביוב – מהצנרת של העיריה

לעיתים תגלו כי הבעיה בכלל אינה בבניין שלכם. זאת אפשר למצוא באמצעות שירותי איתור מקצועיים שמזהים את הבעיה. יתכן, ומדובר בכלל בשפכים ממקור שנמצא בסביבתכם.
שפכים מטופלים כמזהמים על ידי מחלקות העיריה. מי ביוב עירוניים יכולים להכיל תערובת מצחינה ומסוכנת של: חיידקים, וירוסים, טפילים, תרופות וכימיקלים. הנוזל היוצא מצינורות הביוב פולט גזים מזיקים כמו תחמוצת חנקן ומתאן. נזיל כזו עלולה לא רק לגרום לריחות לא נעימים אלא שהיא גם עלולה להוביל לסיכונים בריאותיים אם אתם באים עם הנוזלים הללו במגע. תוכלו לקרוא אודות חברתנו ולגלות את הניסיון שלנו בתחום זה.

איך מתקנים את הנזילה לאחר שמוצאים אותה?

לאחר איתור הנזילה כמובן צריך גם לתקן אותה. התיקון תלוי במיקום של הצנרת. אם זו צנרת בתוך הבית, יש להרים את הבלטות או לפתוח את הקירות. אם התמזל מזלכם ניתן להגיע לצינור גם מתוך ארון המטבח, וכך תוכלו לחסוך סכום ניכר על פתיחת הצנרת.

במקרים אחרים, מדובר על דליפה מתוך צנרת חוץ. אז, נדרשת חפירה מקצועית ותידרשו להוציא את הצינור הבעיתי ולהחליפו. ישנם מקרים בהם מדובר רק בחלק המחבר בין הצינורות שהתרופף, ואז התיקון קל יחסית. רק מחליפים חלק זה.

במקרה של צנרת עשויה ממתכת, התיקון יהיה מורכב יותר, וכמובן לא כל חברה תוכל לבצע עבורכם את התיקון.

לסיכום, נזילת מים בצנרת הביוב אינה נעימה, אך יש לאתרה במהירות ולתקנה. זאת, כדי למנוע סכנה בריאותית, ריחות לא נעימים ואפילו נזק ללבנים או מרכיבים נוספים בבית/בחצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *