ראשי » איתור נזילות בצפון – מדוע אזור זה מועד לנזילות?

איתור נזילות בצפון – מדוע אזור זה מועד לנזילות?

  • by
איתור נזילות בצפון

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי האקלים הגורמים לנזקים רבים למבנים. במיוחד, כאשר גגות ישנים ולא מתוחזקים חשופים ללחות, טמפרטורות קיצוניות וכמובן לא מעט גשם. בנוסף, ישראל אינה מדינה צעירה, ולכן גם התשתיות שבה שחוקות. במאמר זה נעמוד על הסיבות לכך שאזור זה מועד לנזילות וכיצד ניתן לבצע איתור נזילות בצפון ולתקנן.

גשמים רבים באזור הררי

אזור הצפון שופע ממטרים. בנוסף, חלק נרחב ממנו בנו כהרים וגבעות. למשל, העיר חיפה צופה מאזור הר הכרמל על הגבעות המרוחקות יותר. התנועה החדה של המים מהגשמים, היורדת מלמעלה למטה גורמת לנזקים רבים למבנים. לכן, ישנן לא מעט דליפות לתוך המבנה. איתור נזילות בשל דליפה מתבצע על ידי מומחים.

בנוסף, כמובן, בתים ישנים בערים אלה סובלים מצינורות מתכת ישנים הדולפים לתוך הבית וכן מעומס של לחץ מים (המופק באמצעות משאבות) כדי שהמים יגיעו לקומות העליונות בבניינים. כל אלה יוצרים פתח לדליפות נוספות.

איתור נזילות בצפון – כיצד אפשר לאתר נזילות אלה?

נזילות בצנרת עלולות לגרום לנזקים רבים והפרעות באספקת המים. ישנן שתי דרכים לזהות נזילות בצינור. האחת היא על ידי בדיקות לחץ והשני הוא על ידי ציוד איתור נזילות.

בבדיקות לחץ, מים בלחץ גבוה נדחפים לתוך צינור בנקודות בקרה ולאחר מכן נמדדים בנקודות בקרה במורד הזרם עבור נפחים עודפים.

ציוד זה יכול להיות מבוסס על טכנולוגיה תרמית כמו מצלמה מתאימה המחווה את מצב הקירות או הרצפה. אפשרות נוספת היא החדרה של סיב אופטי לצינורות ובחינה של פנים הצינור באמצעות שידור למסך מתאים. אפשרות שלישית, המתאימה לאיתור נזילות חוץ, היא החדרה של גז לצינורות ואיתור מסלול הגז באמצעות מכשיר מתאים.

חברתנו מבצעת איתור נזילות בצפון ובאזורים נוספים בארץ. אנו משלבים מספר טכנולוגיות, בהתאם למיקום הנזילה ואופייה כדי לאתרה במהירות. לאחר שמוצאים היכן הדליפה נמצאת קל יותר לתקנה ללא פתיחה מיותרת של קירות, תקרות או רצפות.

תיקון הנזילה לאחר איתורה

המקום המדויק של הנזילה נמצא. כעת, אינסטלטור מומחה יכול לפתוח את הקיר או הרצפה ולבצע את התיקון בצינור. כל נזילה דורשת תיקון שונה מעט. כמובן, שיש הבדל בין צינורות המבוססים על חומרים פלסטיים לבין צינור המורכב מחומרים מתכתיים.

כיום, יש גם דרכים נוספות לחבר בין צינורות אלה באמצעות חומר שמכונה פלקס, ומאפשר להשתמש בשני חומרים שונים במקביל. למשל, אם יש לכם צינור מתכת ישן רצוי להחליף את כולו. אך אם מדובר בנזילה זניחה, אפשר להחליף רק את חלקו ולהשתמש בפלקס.

לסיכום, איתור נזילות בצפון יכול להיות מאתגר מאוד ללא הניסיון והציוד המתאים. חשוב להשתמש בשירותיה של חברה המתמחה בכך, כדי למזער את עלויות התיקון. כך, בתוך ימים ספורים תוכלו לחזור לשגרה, וליהנות מתשתית מים מתוקנת. טיפ חשוב – לפני רכישה של בית בצפון בצעו בדיקה גם לצנרת באמצעות ציוד זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *