ראשי » איתור נזילות בתל אביב – מה מאפיין אותן?

איתור נזילות בתל אביב – מה מאפיין אותן?

  • by
איתור נזילות בתל אביב

הבנייה בתל אביב החלה שנים לפני קום המדינה. העיר הוקמה בשנת 1909 (תרס"ט) אמנם, אך ניתן למצוא בה בניינים שהיו קיימים כבר במאה הקודמת. לא בכדי, מדובר באחת הערים המאתגרות ביותר מבחינת תשתית. זאת, משום שהיא נבנתה טלאים טלאים. במאמר זה נדון בהרחבה בדרכים השונים לביצוע איתור נזילות בתל אביב. הן בשטחי החוץ והן בתוך הבניינים. אצלנו, בחברת א.ל. תוכלו לקבל שירות זה.

איתור נזילות בתל אביב בשטחי חוץ

קיימים שטחי חוץ רבים שבהם יש תשתיות של צנרת מים העוברת מצד אחד של העיר לצד השני. מהצינור הראשי יוצאים צינורות לכל בניין ומשם לדירות השונות. מרבית העיר בנויה לגובה, עם מגדלים שמתנשאים עשרות מטרים. אך, את עיקר הבעיות בצנרת ניתן למצוא דווקא בבניינים הנמוכים יותר. הבתים הישנים, שבהם יש צנרת מתכת שחלקה סובל מבעיות תחזוקה רבות.

כדי למצוא את הליקויים בצנרת חוץ כזו בעת איתור נזילות בתל אביב, יש להשתמש בציוד מיוחד המבוסס על גז. אותו גז מוחדר לצינור ללא סיכון. כאשר מזהים כי הגז נפלט מתוך חריצים, חורים או פתח לא צפוי בצינור תת־קרקעי ניתן לדעת בדיוק היכן לחפור ולתקן את הדליפה.

כיצד רואים את הגז הזה? באמצעות מכשיר מיוחד.

מכשיר זה מיועד להעניק חיווי על גבי צג כאשר מכוונים אותו לצינור. הוא ממחיש את תנועת הגז בתוך הצינור, ובמידה ויש דליפה גם מחוץ לצינור. שיטה זו מייעלת את תהליך התיקון. היא מאפשרת לבצע את עבודות החפירה בשטח מצומצם במקום לאורך כל הצינור.

איתור נזילות בתוך דירות ובתים

מי שמעוניין למצוא דליפה בשטח פנים כמו בית, משרד או דירה יכול להשתמש בשירותיו של אינסטלטור מיומן בעל ציוד טכנולוגי מתקדם. ציוד זה יכול להיות סיב אופטי. מתקן המיועד להחדרה לתוך הצינורות.  הוא מאפשר צפיה במצלמה זעירה המותקנת על הסיב. לחילופין, ניתן להשתמש ביתרונות של דימות תרמי.

בניגוד למצלמות הגדולות יותר לראיית לילה, מצלמה תרמית לאיתור נזילות היא קטנה יותר ובעלת מסך בגודל של טלפון נייד.

על גבי מסך זה אפשר לראות תנועה של מים חמים או קרים ואפילו לזהות נקודות קרירות בקיר בשל רטיבות. אם פותחים את המים החמים בבית ניתן לראות אם הם משתחררים לתוך הקיר או הרצפה בנקודות מסויימות. תנועת המים הזו עשויה להיות מסדק או פתח שנפער בצינור.

לסיכום, אם אתם היום מזהים כי עשויה להיות נזילה בבית. כמו גם בחצר או במשרד – רצוי להזמין שירות של איתור נזילות מהיר. הוא מתבצע באמצעות גז, סיב אופטי או מצלמה תרמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *