ראשי » לחות בבית – כשמתחילה בעיה אמיתית

לחות בבית – כשמתחילה בעיה אמיתית

  • by
לחות בקיר

לפעמים, לקוחות המתקשרים אלינו לא בטוחים איך לתקן את הלחות בקיר. חשוב להבין במקרה הזה שהבעיה אינה הלחות עצמה. אלא, שיש כניסה של מים לאזורים שבהם הם לא אמורים לחלחל. הרטיבות היא תוצאה של נזילה או מים שחודרים דרך הקיר. אם גם אתם מזהים תופעה זו אצלכם בבית צרו עימנו קשר.

לחות בקיר בגלל נזילה

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא למנוע מכל מים להיכנס לבית. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקת מקורות מים אפשריים הנכנסים לבית ותיקונם. אם זה לא עובד, אנשים צריכים לשכור אנשי מקצוע שיעזרו לפתור את הבעיה. הדבר יכול לקרות כאשר החדר אינו מאוורר כראוי ולחות נספגת בחומרים נקבוביים כגון עץ, טיח, סד וסלע.

לחות בקיר מדובר בסכנה בריאותית

רטיבות בקיר עקב דליפה עלולה להוביל למספר בעיות כמו צמיחת עובש, סיכון מוגבר לזיהומים בדרכי הנשימה וכן בעיות נשימה. לכן, כבר בהתחלה כאשר מרגישים סימנים של לחות, חושב להתקשר עם חברה מקצועית שיכולה למצוא את הסיבה לכך.

המים ייצרו כר גידול לעובש ושאר אורגניזמים מזיקים שעלולים לגרום גם לתגובות אלרגיות. במקרים מסוימים, סכנות בריאותיות אלו עלולות להיות קטלניות אם לא בודקים אותן.

אתם לא לבד

זכרו כי רטיבות בקיר עקב נזילה היא בעיה נפוצה איתה מתמודדים בעלי בתים רבים. זה קורה בדרך כלל כאשר יש לך צינורות שדולפים או אם הבית שלך ממוקם ליד גוף מים.

הצעד הראשון במניעת עובש ולחות בקיר הוא ניקוי האזורים עם גידול או רטיבות של עובש. זה מונע מהנבגים להתפשט. השלב השני הוא לתקן צנרת דולפת או גגות פגומים. אם אתם גרים בבית ישן יותר, מומלץ להחליף חלונות בחלונות חסכוניים באנרגיה.

אם מדובר בדליפה כלשהי, כמובן שתיקון האיטום לא יעזור. כיוון שהמים אינם מגיעים מבחוץ אלא מתוך הקירות. לכן, לחות בקיר היא רק הסימן החיצוני למה שמתרחש בתוכו.

איתור לחות בקיר במצלמה תרמית

זיהוי לחות במצלמה תרמית הוא תהליך של לכידת מידע מתמונה תרמית ושימוש בו לחישוב תכולת הלחות של חומר או חפץ. זה נעשה על ידי מדידת אנרגיה הנפלטת מעצם בצורה של קרינה אינפרא אדומה או גלי מיקרו. מציאה של הסיבה ללחות במצלמה תרמית היא טכנולוגיה חדישה יחסית. היא משתמש באלגוריתם המבוסס על העיקרון הבסיסי של התרמודינמיקה. אלגוריתם זה מסוגל לעקוב אחר שינויים בטמפרטורת פני השטח של עצם עקב תכולת לחות.

חשוב לזכור כי לא מדובר רק בשיטה אחת. למצלמה התרמית יש שתי שיטות עבודה:

שיטות לבדיקת מצלמה תרמית:

  • זיהוי לחות:

    השימוש החשוב ביותר במצלמה התרמית הוא שהיא יכולה למדוד לחות בין חומרים. סוג זה של מדידה יכול לשמש כדי לזהות בעיות כגון דליפות או עיבוי.

  • הדמיה תרמית:

    ניתן למדוד את מידת הפרש הטמפרטורה בין שני עצמים באמצעות תמונה תרמית. כמו כן, ניתן לחשב עובי חומר על סמך רמות הקרינה הנובעות ממנו כדי ליצור מפת צורות מדויקת. כאשר מגיע לבית אדם שמתמחה באיתור הסיבה לדליפה הוא ידע באיזו מהשיטות להשתמש כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, עובש ולחות בקיר עלולים להיות מסוכנים ביותר לבריאותנו. ישנם גורמים רבים התורמים לחשיפה לעובש ולחות. עובש יכול לצמוח בכל אזור רטוב עם מספיק חומרים מזינים, כולל מדיחי כלים, כיורים, חדרי כביסה, חדרי אמבטיה, מטבחים או אפילו שטיחים. אתם יכולים להפחית את הסיכון לצמיחת עובש שחור על ידי הגבלת מגע של הקירות עם מים בבית שלכם. הזמינו את שירות איתור הנזילות שלנו, ותוך יום אחד תוכלו לדעת את המקור לנזילה ולתקנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *