ראשי » איתור נזילות בשרון – עם מצלמה תרמית

איתור נזילות בשרון – עם מצלמה תרמית

  • by
איתור נזילות בשרון

בעבר, משימת איתור נזילה סמויה בביתנו כללה הרבה מאוד רעש, כסף, כאב ראש ותהליך שיפוץ שלם. הסיבה לכך היא שלא ניתן היה לדעת מבעוד מועד את מקור הנזילה ולפעול לתקנה באופן נקודתי. כיום, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שאימצו בענף האינסטלציה, ניתן לדלג על שלב שבירת הקירות, הרמת הבלטות וכל מה שנלווה לתהליך איתור הנזילה. הפעולה מתאפשרת בזכות המצלמה התרמית, דרכה ניתן להתחקות אחר מקור הנזילה בקלות וביעילות.   במאמר זה נרחיב על איתור נזילות בשרון בשיטה זו.

מתי יש לחשוד שקיימת נזילה סמויה בביתנו?

נזילות מים הן מטרד שכל אחד ואחת מאיתנו חווה בשלב כזה או אחר במהלך חייו. ניתן לאתר נזילה בקלות כאשר רואים את זרזיף המים ממיכל הניאגרה או את המים שנקווים בסביבת המדיח. אולם, אם לא הבחנו בסימנים ברורים לנזילה, מומלץ עדיין להעיף מבט מדי פעם בחשבון המים. כמו גם מצב הקירות בבית. אלו שלוש נקודות שיכולות להדליק לנו נורה אדומה ביחס לנזילה סמויה כאשר מבצעים איתור נזילות בשרון:

  • סימנים לנזק של רטיבות על קיר או תקרה
  • התנפחות הטיח והצבע עד סדק או שבר בקיר
  • חשבון חשמל גבוה או חריג ביחס לתקופות אחרות

עד לפני כמה שנים, כל חשד כזה היה מעלה בנו מחשבות (מוצדקות) על שבירת קיר אחר קיר בבית, עד איתור הנזילה. אולם כיום, מתיקון שעלול היה לעלות לנו עשרות אלפי שקלים מבלי כלל להיות בטוחים היכן הנזילה. ניתן לאתר אותה במהירות בעזרת איש המקצוע הנכון והטכנולוגיה המתאימה ולפעול באופן נקודתי ובטוח.

איתור נזילות בשרון – מתי מבצעים?

בדיקה לאיתור נזילות ניתן לעשות מבעוד מועד, אם אנו עתידים לרכוש נכס או לחתום על חוזה ארוך טווח בדירה שכורה ואיננו מעוניינים בהפתעות לא צפויות שישבשו את שגרת חיינו. ניתן לבקש מבעל הנכס לבצע בדיקה שכזו, או להזמין אחת באופן פרטי, כדי להימנע מאי נעימויות ונזק עתידי לריהוט ולכיס.

קראו עוד על כך:

מחיר תיקון נזילה

שיטה נוספת – איתור בסיב אופטי

כיצד עובדת המצלמה התרמית?

בעזרת קרן אינפרא אדום, ניתן לזהות הפרשי טמפרטורה ו"לצבוע" את אותם הפרשים בצבעים שונים, כך שנוצר מדרג ברור של הטמפרטורה הקבועה. כך לזהות גם חריגה ממנה. לפני תחילת הבדיקה, מחממים את המים בבית. כך שברגע הפעלת המצלמה, ניתן יהיה לעקוב אחר הדליפה. זאת בזכות התפשטות הצבע המורה על הטמפרטורה הגבוהה ועל המקור שלה.

איתור נזילה

לאחר שהבנו כיצד מתנהלת בדיקת שרברב עם מצלמה תרמית. כמו גם מהי הטכנולוגיה שעומדת מאחוריה. חשוב לזכור שלא כל בעל מקצוע עובד עם הכלים האלו. לכן, אם אנו חושדים בנזילה סמויה ומעוניינים בבדיקה עם טכנולוגיית אינפרה אדום. יש לציין זאת במעמד השיחה, טרם ההגעה לבדיקה בבית. יחד עם זאת, בעל מקצוע מנוסה יכול לאבחן נזילה סמויה גם על סמך תיאור המקום, כך שמומלץ לשמור על ראש פתוח ורק וודא שקיימת אפשרות לבדיקה שכזו במידת הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *