ראשי » נזקים לצנרת ישנה

נזקים לצנרת ישנה

  • by
נזקים לצנרת ישנה

ישראל היא מדינה קשישה, והבתים שבה וותיקים עוד יותר ממנה. לכן, פעמים רבות אנו נתקלים בצנרת בת עשרות שנים העשויה מחומרים מתכתיים שעבר זמנם. יש אומרים, שבכל חמישים שנה יש לחדש את כלל הצנרת בבניין. אך במבנים בתל־אביב או חיפה אנו עשויים למצוא תשתיות ישנות הרבה יותר. נזקים לצנרת ישנה כזו יכולים לגרום לפגיעה באיכות המים וכמובן גם לדליפות ולנזילות. במאמר זה תגלו כיצד אנו בחברת א.ל. איתור נזילות מאתרים צנרת לא תקינה ומחליפים אותה.

מדוע לא מומלץ לשמור על הקיים?

בעלי בתים רבים רוצים לשמור על הקיים. לא לבצע תיקונים או שדרוגים משום שהם יקרים. אך בפועל, העלות של נזקים הנגרמים למבנה בשל צנרת ישנה עשויים להיות גבוהים יותר.

כאשר צינורות ישנים וקורוזיים, הם יכולים להישבר בכל עת. הם בדרך כלל דולפים, מה שעלול לגרום נזק גדול לסביבתם. יתר על כן, זה יכול להוביל להוצאות מים מוגדלות, ולהפסד כספי בשל הצורך המתמיד בתיקונים.

נזקים לצנרת ישנה – מה הסימנים שצריך לחפש?

ישנם סימנים שונים שצריך לחפש כמו לחץ מים מופחת, אסלות דולפות, מים חלודים ומים דהויים בכיורים ובאמבטיות. ברור שלא תמיד קל לזהות את הסימנים האלה כי הם יכולים להיות כל כך קטנים כמו החלודה בצינורות ישנים, אבל הם גם יכולים להיות מאוד בולטים כמו אסלה שלוקח כל הזמן נצח לשטוף.
בעבר היה צורך להמתין לגילוי נזילה על ידי ריח או עדות פיזית אחרת. כיום אמצעים טכנולוגיים כמו מצלמות תרמיות יכולים לזהות נזילות בצנרת ישנה ללא כל צורך בהתערבות אנושית או איתור ידני.

>> קראו אודותינו וגלו כיצד אנו עושים זאת.

איתור דליפה באמצעים טכנולוגיים

במקרה של נזילה, יכול להיות קשה מאוד לזהות את המיקום המדויק ואת חומרתה של הנזילה. הצורך בגילוי בזמן הוא מכריע מכיוון שהפסד פתאומי של לחץ בצינור עלול להוביל לנזק רב. על מנת לאתר במדויק נזילות, שיטות קונבנציונליות משתמשות ביעדים פחמימניים שהם מסוכנים, יקרים ודליקים.

מצלמות תרמיות כשיטה חלופית שימשו בהצלחה רבה עד כה. הן יכולות לספק ניתוח מעמיק על צינורות מבלי ליצור כל מגע עם חומרים שעלולים להיות מסוכנים שעלולים להימצא בצינורות. מערכות אלו יכולות גם לנטר את טמפרטורות הצנרת לאורך זמן ולבחון האם ישנם סימנים לכך שהצנרת מזדקנת או מתדרדרת עקב קורוזיה. למעשה, מצלמות אלה משמשות כמערכת התרעה מוקדמת על דליפות לפני שהן מתרחשות ויכולים לסייע באיתורן.

לסיכום, אם אתם גרים בבית שקיים לפחות חמש עשרה שנה כדאי להתחיל לבדוק את הצנרת. אם היא תקינה לחלוטין – אין בעיה. אך, אם מתחילות להופיע דליפות ונזילות כדאי לאתר את מקורן. הן יכולות להיות בתוך הבית, בחצר האחורית או אפילו במקלט. כל צינור ישן הוא פתח לצרות רבות ולכן כדאי להקדים תקופה למכה ולהחליפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *