ראשי » מאתר נזילות מומלץ – כך מוצאים אותו

מאתר נזילות מומלץ – כך מוצאים אותו

  • by
מאתר נזילות מומלץ

אתם יודעים שיש נזילה בתוף הבית, משום שהתחיל לעלות ריח טחוב ואפילו מופיעות נקודות חומות על הקיר. ישנם נוזלים שיוצאים ממקום כלשהו וגורמים ללחות הזו. אך היכן תוכלו למצוא מאתר נזילות מומלץ באזור שלכם? במאמר זה נעניק לכם את כל ההמלצות בנושא, ותגלו הכול על איתור נזילות במצלמה תרמית ושיטות נוספות.

מאתר נזילות מול מול שרברב בלבד

הידעתם כי לא כל שרברב הוא בעל ניסיון באיתור של נזילות באמצעות מכשירים טכנולוגיים? חלק מהאינסטלטורים עדיין עובדים בשיטה הקלאסית. הם משתמשים בחמשת החושים שלהם כדי להריח, לראות ולמשש את הלחות.

אחרים, נעזרים בשיטות ישנות שהיו עובדות פעם, כמו בדיקת דיו בשירותים לאיתור נוזלים שעוברים מחלק אחד באסלה לאחר.

אבל, המומחים באמת משתמשים בשלל מכשירים טכנולוגיים כדי לאתר את הנזילות. הם עוסקים באיתור למחייתם ואפילו עובדים בשביל קבלנים שונים ששיפצו או בנו מבנה חדש ומופיעה בו נזילה.

באילו אמצעים טכנולוגיים הם משתמשים?

האמצעי הטכנולוגי הנפוץ ביותר הוא מצלמה תרמית. איתור נזילות באמצעות שיטה זו מבוסס על יכולת המצלמה לזהות את ההפרשים בין חום וקור בשטח שמול המצלמה.

אותם הבדלים מוצגים באמצעות צבעים שונים. אם אתם מכירים את קשת הצבעים, יש בה צבעים חמים וקרים. כך בדיוק מוצגת הטמפרטורה. באדום יראו האזורים החמים ביותר. בצהוב אזורים חמימים פחות. בגוונים כחולים ותכולים צבעים קרירים.

כיצד אפשר להשתמש בתצוגה הזו כדי לאתר את הנזילה? פשוט מאוד. מעבירים מים חמים או קרים מתחת לאריחי הרצפה או בקיר. אם זהים כי הגוונים משתנים באזורים שבהם הצינור אינו עובר, ניתן להבין שהמים זרמו מתוך הצינור לתוך הקיר – ולפתוח את הקיר רק באזור הזה.

אם אתם רוצים להשתמש בשיטה הזו תוכלו כמובן ליצור עימנו קשר ונשמח להגיע למצוא את הנזילה.

מאתר נזילות מומלץ עם סיב אופטי

אמצעי טכנולוגי נוסף בו עושים שימוש הוא סיב אופטי. זהו חוט דקיק וגמיש מאוד המשמש למעשה כמצלמה שמסוגלת להיכנס גם למקומות צרים.

אם אתם מכירים את המונח סיב אופטי דווקא בתחום הרשתות (אינטרנט) או בתחום הדימות הרפואי, תשמחו לדעת כי מדובר בטכנולוגיה דומה.

כאשר מאתר נזילות מומחה בודק את הצינור עם הסיב האופטי הוא יכול לזהות בדיוק היכן יש סתימה, דליפה או בעיה כלשהי. כך, ניתן להיכנס גם לצינורות הדקיקים ביותר המגיעים לברזים וכן לזהות בעיות גם בצינורות דקים במקומות אחרים במבנה.

איתור באמצעות חיישן המזהה גז

הידעתם כי אפשר להשתמש גם בגז כדי לאתר נזילות? בעיקר משתמשים בשיטה הזו בשטחי חוץ. גם פה, הגז מוחדר לצינורות וניתן לזהות את המקומות שמהם הגז פורץ החוצה.

חיישן מיוחד שיודע לזהות את הגז הזה (שאינו מסוכן לסביבה) מאפשר לאינסטלטור למצוא בדיוק היכן התקלה ואז לתקנה.

לסיכום, כפי שניתן לראות מאתר נזילות מומחה יכול להשתמש במגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים כדי לתקן כל תקלה. כמובן, שאותו מומחה ידע לזהות באיזו שיטה הכי נכון להשתמש בכל מקרה. ישנם בתים שהוא יבחר להשתמש בהם בסיב אופטי, ובבתים אחרים במצלמה תרמית. לאחר איתור הבעיה, אפשר לפתוח את המקום שבו היא מתרחשת ולתקנה במהירות. כך, חוסכים סכום ניכר על פתיחה וסגירה של קירות ואריחים, ומתקנים את הנזילה בעלות מינימלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *