ראשי » נזילת מים מהשכן – היבטים טכניים ומשפטיים

נזילת מים מהשכן – היבטים טכניים ומשפטיים

  • by
נזילת מים מהשכן

פתאום אתם רואים שיורדים מים מהתקרה. לכם אין צנרת שם, לכן סביר להניח שזו נזילת מים מהשכן. במאמר זה נרחיב על האפשרות לאתר את מקור הנזילה, קבלת דו"ח מתאים לביטוח ועוד. זכרו כי אין סיבה שאתם תסבלו רק משום שלשכן יש נזילה.

מה גורם לנזילות בין הקומות?

בבניינים משותפים ישנם צינורות שממוקמים לצד שתי דירות או בין הדירות והקומות השונות. לפעמים, בשל בלאי נוצר חור או שקע ומים מתחילים לצאת למספר דירות במקביל. כך נוצרה נזילה בצנרת. בנוסף, יתכן שהשכן שמעליכם עשה שיפוץ וצינור התפוצץ. כל אחת מהסיבות הללו יכולה להוביל למצב לא נעים. מים שנכנסים לתוך הבית שלכם, למרות שהם מגיעים ממקור חיצוני.

ההבטים החוקיים של נזילת מים מהשכן

ישנו גם היבט חוקי לנזילה של מים מהשכן. שכן, אתם יכולים לתבוע אותו לא רק לתקן את הנזילה עצמה אלא גם לתקן את הנזקים שהופעו אצלכם. אלה יכולים להיות נזקים על הקיר, התקרה או אפילו אזור כמו פטיו או מרפסת. במידה שהשכן לא מסכים לבצע את התיקון אתם יכולים לפנות לוועד הבית וכן לעו"ד שיתבע את השכן. אם יש לו ביטוח לנזקי צנרת, אשריכם. משום שהביטוח הזה מכסה גם את הצד השלישי (אתם) במקרה של נזק קוסמטי לנכס שלכם שנגרם.

מה אם ציוד בבית התקלקל בשל הנזילה?

הנזילה הזו גרמה לקצר אצלכם או שפגעה בטלויזיה החדשה שקניתם (75 אינץ' לצפייה במשחק הבא בכדורגל…). אתם יכולים להוסיף לתביעה גם את הנזק הזה. לכן, יש חשיבות מאוד גבוהה לקבל דו"ח מקיף על הנזק שמוכיח את הסיבה לתקלה. אתם למעשה צריכים להראות שהנזק נובע מהצנרת של השכן. אך איך עושים זאת? באמצעות פלאי הטכנולוגיה.

דו"ח על נזילה באמצעות שיקוף של מצלמה תרמית

אצלנו בחברת א.ל איתור נזילות מים אתם יכולים לקבל דו"ח מקיף שמפרט את הסיבה הגורמת להופעת הנזילה. איך אנו עושים זאת בלי לפתוח את התקרה או הקיר? באמצעות מצלמה תרמית שעוקבת אחר נתיב המים. אנו מסוגלים להראות כי הנזילה היא אצל השכן ולא אצלכם. בנוסף, אם מדובר בצינור ראשי שקשור לבניין עצמו תוכלו לדעת זאת. אז, ניתן לקבל את הפיצוי מהכספים של הוועד. כל זאת כל כך קל וכל כך פשוט. הזמינו את המומחים שלנו לצורך איתור נזילות ותופתעו מהתוצאות.

לסיכום, אם היום אתם מזהים כי מים נכנסים לדירה. יש סימני לחות או עובש שאינם קשורים אליכם. יתכן, ופשוט מדובר בנזילה של צינור מהשכן. אנו נשמח לעזור לכם, להגיע לאבחון מקצועי ואפילו להפיק דו"ח עבורכם או עבור חברת הביטוח של השכן. כל זאת כדי שתוכלו לשמור באופן המיטבי על הזכויות שלכם. מהיום, איש לא יוכל להגיד לכם "הנזילה הזו לא באשמתי". תדעו בדיוק את המקור שלה, וכמובן גם נוכל לסייע בטיפול ובהחלפת הצינור או תיקון שלו כדי להחזיר את המצב לקדמותו לפני הנזילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *