ראשי » מים מתחת לריצוף – לא נעים ויכול להיות מקור לתביעה מהשכן

מים מתחת לריצוף – לא נעים ויכול להיות מקור לתביעה מהשכן

  • by
נזילה מתחת לריצוף

אתם חשים בניחוח לא נעים של טחב או שהשכנים מתלוננים שיש נזילה מהתקרה שלהם. אך, אינכם יודעים היכן היא נמצאת. סביר להניח שיש פיצוץ כלשהו בצנרת ומדובר בהצטברות של מים מתחת לריצוף. במיוחד אם אתם גרים בבניין רב קומות או בדופלקס, ויש שכנים תחתיכם, חשוב לפתור את הבעיה. מדוע? משום שכל יום שאתם מחכים הנזק עלול להפוך ליקר ומורכב יותר. אתם עשויים להיות בסכנת תביעה מהשכנים ועוגמת הנפש הרבה תצטרף לגם להוצאה לא קטנה. במאמר זה נעסוק בתחום בהרחבה.

מים מתחת לריצוף – כיצד לאתר את מקור הבעיה?

כאשר מזהים כי יש בעיה של מים מתחת לריצוף יש לאתר את מקורה. לא כל אינסטלטור יודע לעשות זאת ללא הרמת המרצפות. לכן, חשוב לעבוד עם חברה המתמחה באיתור של נזילות באמצעות מצלמה תרמית וטכנולוגיות נוספות.
כיום יש מגוון רחב של דרכים למצוא את הבעיה. למשל, אם משתמשים במצלמה תרמית היא יכולה לחוות את המיקום של המים הקרים או החמים. אם אתם רואים שהם פתאום יוצאים אל מחוץ לצינור – שם הבעיה.

מי יכול להגיע אליכם ולפתור את הבעיה הזו?

אם אתם רוצים לאתר את הבעיה במהירות ולפתור אותה חשוב לפנות לחברה שמתמה במשימת איתור נזילות ומקורן. היא לא רק תמצא את הסיבה לנזילה אלא גם תוכל לפתוח את הרצפה במקום הנכון ולתקן את הצינור.

תהליך איתור הנזילות מתחיל באיתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית. ניתן להשתמש בסורק אינפרא אדום כדי לקבוע היכן נמצא חור או שבר בקו המים. נזילות אלו מתגלות בדרך כלל מתחת לרצפה בגלל מיקומן. המצלמה מצלמת את התמונות שלהם וממירה אותן לחתימות חום, שמסוגלות להראות לנו את החלקים החמים ביותר בתמונה.

איך עובד סורק אינפרא אדום?

סורק האינפרא אדום אוסף מדידות שמופיעות אז כצבעים שונים במסך שלו ונותנים לנו מושג על מה שקורה מתחת לאדמה.
מצלמות תרמיות אולי לא יוכלו לראות דרך קירות, אבל הן יכולות לעזור לזהות נזילות מתחת לרצפה שלכם מרחוק ולוודא שלא יהיו לכם הפתעות כשאתם הולכים לשבת בסלון שלכם. מאתר נזילות מוסמך מחברתנו יוכל לפתור את הבעיה בקלות.

בעיה שיכולה לנבוע מאיטום לקוי

לסיכום, נציין כי חשוב לזכור כי לפעמים נזילה היא לא הבעיה. לא נזילה גרמה למים מתחת לרצפה אלא דווקא בעיה של איטום.
הבסיס של הבניין נוצר כדי להיות עמיד וחזק מספיק כדי לתמוך במשקל כל הקומות שלו למעלה. דאגה אחת כאשר מתרחשת בנייה היא שהמים עלולים לחלחל דרך חיבורים בבטון, ולכן מורחים איטום מיוחד כדי להגן עליהם. אבל לאיטום יש מגבלות ולא תמיד אפשר לאטום כל חלק בקיר יסוד. כאשר זה קורה, רטיבות עלולה להגיע לחלקים בלתי ניתנים להשגה של יסוד הבית ולדלוף החוצה מתחת לרצפה. המים הדולפים יכולים לאחר מכן לפלס את דרכם למעלה דרך סדקים בגבס התקרה או בקיר גבס, ולהשאיר מאחוריהם כתמים לא יפים כתוצאה מעובש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *