ראשי » טיפול ברטיבות בקיר

טיפול ברטיבות בקיר

  • by
טיפול ברטיבות בקיר

רטיבות ועובש בקירות הם מהתופעות השכיחות ביותר בדירות ובבתים בישראל. איך לבצע טיפול ברטיבות בקיר? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלפניכם.

טיפול ברטיבות בקיר

התופעה מוכרת. לקראת החורף, כשיורדת הטמפרטורה, הקיר מתחיל לגדל מיני בועות ונקודות שחורות ולעיתים אפילו לטפטף.

הבעיה העיקרית עם רטיבות זה שהיא אינה סטטית. היא לא נותרת במצבה אלא כל הזמן מתפשטת. לכן מומלץ לטפל בה כשהקיר עדיין בשלב של עובש או התקלפות כדי לא להגיע למצב של התפוררות ופגיעה בבידוד באופן משמעותי.

מהן הסיבות לרטיבות בקיר וכיצד מזהים אותה?

קיימות סיבות שונות לרטיבות, ביניהן, איטום לקוי של הגג ובלאי טבעי. בנוסף לכך קיימות הסיבות הבאות:

רטיבות בקיר החיצוני בעקבות איטום לקוי

כאשר הקירות החיצוניים אינם אטומים מספיק, מים חודרים את המעטפת החיצונית ומחלחלים אל הקירות הפנימיים. ניתן לזהות זאת כשיש שברים וסדקים בקיר החיצוני.

רטיבות בקיר בעקבות נזילה בצנרת

הצנרת נוזלת ויש רטיבות בקיר. מזהים שזהו המצב כאשר הרטיבות הולכת וגדלה מיום ליום בקצב משמעותי, שעון המים מסתובב והרטיבות מופיעה לא רק בחורף.

בואו לגלות על תחומי הפעילות של א.ל איתור נזילות

כיצד אסור לטפל ברטיבות בקיר?

לפני שנתאר מהו טיפול ברטיבות בקיר, כדאי לציין מה ממש לא מומלץ לעשות. ראשית, לא לצבוע מעל הרטיבות בלי שהיא התייבשה לחלוטין. הצבע לא יחזיק מעמד והבעיה לא באמת תיפתר.

בנוסף, לא לכסות את העובש עם גבס או עם חומרים אחרים. העובש ימשיך וישגשג גם מתחת לכיסוי וימשיך לשחרר חומרים רעילים, גם אם אין חשים בכך.

ודבר נוסף שאסור לעשות הוא לשייף את העובש ללא ציוד מגן. רצוי לרכוש מסיר עובש איכותי ומחטא בריכוז גבוה, לפעול בהתאם להוראות ורק לאחר מכן לשייף תוך לבישת מסכה.

כיצד לטפל ברטיבות בקיר?

טיפול ברטיבות בקיר נעשה בכמה דרכים. ראשית, מזהים את מקור הרטיבות, למשל, עם מצלמה תרמית העוקבת אחרי הפרשי הטמפרטורות לאורך הקירות עד לזיהוי המקור.

במידה ומים חודרים לתוך המבנה מבחוץ, יש להזמין קבלן איטום כדי לאטום את הפתחים מבחוץ. האיטום מתבצע עם חומרים תרמו-פלסטיים נוזליים המוחדרים אל תוך הפתחים, מתקשים בתוכם ויוצרים שכבה אטומה בלתי חדירה למים.

אם הרטיבות מקורה בבית, יש לוודא כי ניתן ליבשה באופן טבעי על-ידי אוורור. לאחר שנעלמת הרטיבות משייפים את שכבת הצבע ושמים חומר מסיר עובש למשך מספר ימים. לאחר מכן מורחים שכבה אחת או שתיים של סילר איכותי אשר אוטם את הקיר באופן מוחלט ומונע חדירת מים לתוכו.

לפני צביעת הקיר מחדש  מוודאים כי הסילר מתאים לעבודה עם צבעים לקירות פנימיים. במידה ולא, יש למרוח עליו, לפי ההוראות, שכבת פרמייר, חומר שמקשר בין הסילר לצבע ויוצר חיבור טוב. לבסוף צובעים את הקיר בצבע אנטי בקטריאלי שימנע התפתחות עובש בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *