ראשי » איך למצוא נזילה? באמצעות מצלמה תרמית

איך למצוא נזילה? באמצעות מצלמה תרמית

  • by

.אם אתם חושבים שיתכן ויש דליפה בבית, ומזהים סימנים של לחות, אל תהססו להזמין שירות איתור רטיבות. חברת א.ל. איתור מבצעת בדיקות אלה לאורך כל השנה באמצעות מצלמה תרמית ואמצעים נוספים.

מדוע הדמיה תרמית היא הדרך הטובה ביותר למצוא נזילה?

איך מוצאים נזילה? מתחילים לחפש רטיבות או שינויים בטמפרטורה. ישנם מספר אזורים בהם יכולה להצטבר רטיבות שלעיתים מתעלמים מהם בתהליכי בדיקה אופייניים או שדורשים נזק רב לרכוש כדי למצוא אותם. לכן רבים פונים להדמיה תרמית כחלק מתחזוקת הבניין השוטפת.

על פי הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית, אין דרך מעשית לחסל נבגי עובש כאשר הם כבר נמצאים בתוך הקיר. הדרך הטובה ביותר לשלוט בצמיחת עובש היא לשלוט בלחות.

לכן, ניתן להשתמש בהדמיה תרמית כדי לזהותה. הדבר יכול להקל על מציאת נזילות או נזקי מים לפני שלעובש יהיה סיכוי להתפשט. כך, בדיקה זו יכולה לחסוך זמן וכסף. מצלמה תרמית קטנה, ממש בגודל של כף יד, יכולה להיות הדרך המהירה ביותר לזהות דליפות, לחות ועובש.

בעבר, טכנולוגיית אינפרה אדום שימשה בהצלחה לאיתור כשלים בגגות וכן בתעשיית שיקום האש והמים. עם הטכנולוגיה הזמינה כיום, קבלני תעשיית הבניין יכולים לשלב הדמיה תרמית כדי לבצע הערכות משמעותיות ומדויקות יותר למבנים. גילוי נזילות במצלמה תרמית הוא כבר עניין שבשגרה ולכן מחירו אינו גבוה.

בדיקה במסגרת ביקורת על המבנה

ישנם מרכיבים רבים של בדיקת מבנה וחקירה משפטית הקשורים לכשל בבניין.

כמו גם לבעיות רטיבות שיכולים להשתמש בשילוב של טכניקות בדיקה מסורתיות ומצלמות תרמיות.

במיוחד כאשר מנסים לגלות את הסיבה לרטיבות ולנזק שכבר נגרם למבנה.

חברות ביטוח רבות בודקות את הנזק לאחר שהתרחש כדי לזהות אם מדובר בבלאי לאורך זמן – או נזק מפיצו בצינור שיכול להיות מכוסה בביטוח.

שיטות מסורתיות למעקב אחר מים ועובש

אם בעל בניין מבחין במים על השטיח ליד חלון, שיטות חקירה מסורתיות עשויות לכלול "מעקב" עם מד לחות. שיטה זו תנסה לקבוע אם המים מגיעים דרך הקיר, מהחלון, או זורמים במורד חלל הקיר מנקודת כניסה אחרת. בסופו של דבר יתכן וידרש חיתוך קיר גבס.

זאת כדי לנסות למצוא את הדליפה, כמו גם שימוש בטכניקות נוספות. עם זאת ניתן לזהות רטיבות מאחורי קירות פנימיים בעזרת מצלמת אינפרה אדום.

לעתים קרובות בקשת בדיקת אינפרה אדום מגיעה לאחר מעשה.

כך שלא ניתן לראות את הליקוי במצבו האופטימלי. כאשר זה קורה, ייתכן שיהיה צורך להכניס מים מחדש לאזור הפגוע.

לסיכום, אין סיבה להזמין אינסטלטור ללא מצלמה תרמית. זאת, משום שיקח לו זמן רב למצוא את מקור הנזילה. באמצעות הטכנולוגיות החדשות ניתן לאתרה במהירות. כעת, כאשר אתם יודעים איך למצוא נזילה, כל שנותר הוא רק לצלצל לחברה מקצועית בעת הצורך. עזרנו למאות בעלי בתים כמוכם במצב זה ונשמח לעזור גם לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *