ראשי » חשיבות איתור נזילה – בבית ובמשרד

חשיבות איתור נזילה – בבית ובמשרד

  • by
חשיבות איתור נזילה

כולנו חושבים שכאשר יש נזילה בבית, מיד נוכל למצוא את מקורה. אף בפועל, נזילות רבות מופיעות במרחק מה מהמקור שלהן. יש נזילות בתוך הקיר שמופיעות רק במקום אליו המים חלחלו, נזילות מהתקרה שמגיעות למעשה מהגג או מהשכן ועוד. במאמר זה, נעסוק בנושאים כמו חשיבות איתור נזילה והדרכים לבצע משימה זו.

מדוע חשוב למצוא את הנזילה מהר – חשבון המים שלכם תופח

גם בנזילות מינוריות יחסית, אתם מבזבזים למעשה כמות גדולה של מים. במיוחד אם מדובר בנזילה שהיא מצינור בתוך הקיר שהתרחשה כבר לפני מספר שבועות ולא ידעתם עליה. קיימות גם דליפות מתוך חלקים פנימיים באסלה, המכונות דליפות נסתרות או נזילה נסתרת, וגם אותה יש לגלות בהקדם.

חשיבות איתור נזילה – מה הם הסימנים הראשוניים לכך?

בדרך כלל תשימו לב לעלייה הדרגתית שאינה הגיונית בחשבון המים שלכם. בנוסף, יעלה ריח טחוב בחדרים בהם הנזילה מתרחשת, ואתם אפילו עשויים לגלות עובש ירוק או שחור על הקירות.

אם הגעתם כבר למצב של עובש, חשיבות איתור נזילה זו עולה. מדוע? משום שעובש הוא למעשה נבגים של פטריות שיכולות להיכנס למערכת הנשימה. נבגים אלה משפיעים בעיקר על מי שיש לו רגישות כמו בעלי אלרגיות, מחלות רקע כאסטמה או CF ועוד. גם לאדם בריא לא מומלץ בכלל להיות באזור שבו מתחיל להצטבר עובש על הקיר.

כמובן, שמלבד כל אלה אתם גם עשויים לגלות סימנים חומים של רטיבות על הקיר (במיוחד על קירות גבס) וכמובן שלוליות מים שמצטברות בחדר. כולנו מכירים את הסיטואציה הלא נעימה הזו שבה אתם עומדים עם דלי ומנסים "לתפוס" את המים מתחת לנזילה בתקרה.

מה ניתן לעשות?

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן למצוא את מקור הנזילה. אם מדובר במקרה פשוט כל אינסטלטור יכול לאתרה. אך, אם זו נזילה נסתרת מאחורי הבלטות או הקיר, תצטרכו לשבור את הקיר. כמובן, שהיום יש דרכים למצוא את הנזילה לפני שמתחיל לשבור קירות. באמצעות מצלמה תרמית. היא מעניקה חיווי של הטמפרטורה בתוך הקיר. בשיטה זו אפשר למצוא מאיפה מתחילה הבעיה, ולראות את נתיב המים בתוך הקירות.

תוכלו לקרוא אודותינו כאן ולגלות כיצד אנו עושים זאת.

אחרי שמאתרים – אפשר לתקן

אחרי שמאתרים את הנזילה הזו הרבה יותר קל לגלות כיצד לתקנה. אם מדובר בנזילה שמתרחשת בתוך הדירה שלכם, אפשר להגיע לצינור הדולף. בתוך זמן קצר תוכלו להחליף את הצינור או לתקנו.

פעמים רבות מסתבר כי הנזילה בכלל לא מגיעה מהדירה שלכם. היא עשויה להגיע מהדירה של השכן. במקרה זה יש לדווח לו כמובן, ואז עלות התיקונים תהיה עליו או על החברה המבטחת את הצנרת שלו.

חשיבות איתור נזילה גם במשרד

מלבד הדליפות בבית כמובן שיכולות להיות דליפות גם במשרדים או במרכזים מסחריים. פה, יש חשיבות רבה לאיתור של הנזילה. כדי למנוע נזק למלאי, סחורה, ריהוט משרדי ואפילו מכשירי חשמל יקרי ערך.

חברות איתור מקצועיות מעניקות את השירות המהיר ביותר של איתור הנזילה. כך המשרד יכול לחזור לשגרה במהירות הבזק.

אצלנו בחברת א.ל. איתור נזילות אנחנו מגיעים עד אליכם ומבצעים את התיקון.

איתור נזילות בחוץ

לפעמים, מדובר דווקא בנזילה תת־קרקעית מחוץ למבנה. בחצר האחורית או הקדמית, מתחת למדרכות או במקלט. גם פה, יש לבצע איתור של הנזילה באמצעים טכנולוגיים. כאשר במקום מצלמה תרמית האינסטלטור ישתמש דווקא בגז. איתור באמצעות גז מתבצע בשילוב מכשיר מיוחד שממחיש היכן הגז עוזב את הצינור. כך ניתן לזהות את המיקום המדויק של הפתח בצינור דרכו המים יוצאים.

לסיכום, כפי שניתן לראות, קיימת חשיבות גבוהה לאיתור של נזילה בזמן, לפני שיווצר נזק נוסף. תוכלו לעשות זאת בקלות עימנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *