ראשי » גלאי נזילות מים: למה חשוב לאתר נזילות בזמן

גלאי נזילות מים: למה חשוב לאתר נזילות בזמן

  • by
גלאי נזילות מים

חושבים שיש נזילה בבית. אל תמתינו. יש חשיבות רבה באיתור של הנזילה והמקור שלה לפני שהיא תגרום לנזקים נוספים. מאוד חשוב להיות ערניים לשינויים במערכת הצנרת בבית. זאת, מכיוון שישנם השלכות לכל שינוי במערכת האינסטלציה בבית, על אספקטים אחרים נוספים בתקינות הבית. במאמר שלפניכם נציין למה חשוב לאתר נזילות בזמן. כמו כן, נסביר כיצד ניתן להבחין בדליפות במערכת האינסטלציה בבית ואיך ניתן לטפל בהן במהירות באמצעות גלאי נזילות מים.

מהם הסימנים המעידים על דליפה?

ישנם כמה סימנים המצביעים על דליפה במערכת הצנרת:

  • התנפחות, או שינוי צבע בקירות.
  • רטיבות ועובש (בקירות שאינם פונים לצד החיצוני של המבנה).
  • חשבון מים מנופח באופן חריג.
  • ירידה לא מוסברת של לחץ המים בברזים.
  • אריחי קרמיקה בולטים מהקיר.

כמו שניתן להסיק, לכל אחד מהסימנים הנ"ל, יש השלכות על תקינות הדירה הכוללת. רטיבות ועובש למשל, מהווים סיבה לריחות לא נעימים מקירות הבית. מדובר גם על מצב לא בריאותי והזנחה מתמשכת מסכנת את בריאות הדיירים בבית. לצד זאת, חשבון מים מנופח וירידה בלחץ המים, משפיעים באופן ניכר על איכות חווית המגורים.

גלאי נזילות מים – כאשר אריחים בולטים מופיעים פתאום

במצב של אריחי קרמיקה בולטים מהקיר, יש לטפל בתופעה באופן מיידי! זהו על מצב מסוכן בהחלט, בו הקרמיקה עלולה ליפול ממקומה. במקרה הטוב אף אחד לא יהיה בסביבה. אך אם ישנם ילדים קטנים בבית, לא כדאי לקחת את הסיכון! על מנת למנוע את המצבים שהוזכרו, כדאי להימנע מלכתחילה מהזנחת הצנרת.

למה חשוב לאתר נזילות בזמן וכיצד ניתן לאתר אותן?

באמבטיה ובשירותים, קשה יותר להבחין בדליפה, כיוון שהקירות לרוב מכוסים בקרמיקה. במקרה הנ"ל, לוקח הרבה מאוד זמן לקרמיקה "לזוז" או להראות סימני דליפה כלשהם.
אף על פי כן, ניתן יהיה לבחון אם מדובר בדליפה בכמה צעדים פשוטים. כל שצריך לעשות מסתכם בסגירת כל הברזים בבית ולהתבונן בשעון המים של הבית. אם עדיין יש תנועה במחוגי השעון, סביר להניח שמדובר בנזילה.

כמו כן, במצב של דליפה מהניאגרה בשירותים, יש לבצע את אותן פעולות ולבחון את שעון המים. לחלופין, ניתן יהיה להכניס את סבון כחול למיכל ההדחה. כך, יהיה ניתן לבחון אם ישנה דליפה – של המים הכחולים, מהניאגרה.

איתור באמצעות גלאי נזילות מים של רטיבות בקירות חיצוניים

במצב של רטיבות בקירות שהצד השני שלהם הוא חיצוני, לא תמיד הרטיבות מצביעה על דליפה בצנרת.
יכול להיות שמדובר על רטיבות מהצד החיצוני של הקיר. בבניינים ישנים התופעה די נפוצה – מצד הבלאי בקירות הבניין. במקרה הנ"ל, יש להתייעץ עם איש מקצוע אמין על מנת לקבל חוות דעת מקצועית. התייעצות עם גורם מומחה, תספק לכם הכוונה לפתרון היותר מדויק.

מתי להזמין אינסטלטור מקצועי?

עד כה, ציינו את הסימנים הנפוצים לדליפות בצנרת. במידה והבחנתם באחד מהסימנים הנ"ל, כדאי שתתקשרו עם איש מקצוע אמין. אצלנו בחברת א.ל איתור נזילות תמצאו לא מעט בעלי מקצוע אמינים ובעלי ניסיון בשימוש בשיטות שונות ובטכנולוגיות מתקדמות כמו גלאי נזילות או מצלמה תרמית. לא כדאי בשום מצב לנסות לתקן בעצמכם, או להסתייע בשכן שאינו מוסמך לתפקיד. לגורם מוסמך ומקצועי, יהיה את כל הידע והציוד הנדרש על מנת לספק פתרון מדויק, מקצועי ומהיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *